Vizsgaidőszak dióhéjban
Nos
mint minden jónak, így minden félévnek is vége szakad és a katartikus (avagy az
én jelenlegi esetemben keserédes) felszabadulás előtt még le kell küzdeni egy
akadályt, a vizsgaidőszakot.

Amennyire aggodalmat keltett
bennem először a négy napra beosztott öt darab két órán keresztül tartó
vizsgám, annyira nem volt vészes a dolog. Természetesen kimerítő ennyi időn át
száz százalékos figyelemmel és a lehető legjobb tudásodat ezerrel élesítve
koncentrálni, de abszolút teljesíthető. És meg kell, hogy mondjam, nagyon jó
érzés ilyen gyorsan és effektíven túl lenni a vizsgákon.
Kérdezitek talán: hogyan ilyen realisztikus ez a tömött vizsgahét? Egyszerű a megoldás. Abban rejlik a dolog nyitja, hogy teljesen más az oktatás metodikája odakünn. Mielőtt megkezdtem külföldi tanulmányaimat a nagy Nyugat-Európa vidékén, sok helyről hallottam hírét, hogy mennyire csoportmunka- és projektalapú az oktatás errefelé. Először ez kissé visszariasztott, mert hát mit is csinálna egy olyan dolog, amihez nincs az ember hozzászokva. Amint belekerültem ebbe a rendszerbe, egyre jobban megkedveltem ezt a módszert, a teljes megelégedésemet pedig a vizsgahét befejeztével tudtam kifejezni. Természetesen a félév során nem mindig volt kedvem megírni a beadandót, ötödször is megkérni a csoporttársamat, hogy legyen kedves elkezdeni az ő részét a projektben így, röpke 12 órával a határidő előtt és ilyesmik. Viszont amikor a vizsgához kerültem, tudtam, hogy miről szól a tárgy, tudtam, hogy hogyan kell alkalmazni, a megtanult módszereket és elméleteket. Nem is beszélve arról, hogy a vizsgák nem a lexikális tudásra épülnek, hanem a feladatok nyolcvan százaléka esettanulmány avagy a megtanultak alkalmazása önállóan egy gyakorlati példán szemléltetve.
Kérdezitek talán: hogyan ilyen realisztikus ez a tömött vizsgahét? Egyszerű a megoldás. Abban rejlik a dolog nyitja, hogy teljesen más az oktatás metodikája odakünn. Mielőtt megkezdtem külföldi tanulmányaimat a nagy Nyugat-Európa vidékén, sok helyről hallottam hírét, hogy mennyire csoportmunka- és projektalapú az oktatás errefelé. Először ez kissé visszariasztott, mert hát mit is csinálna egy olyan dolog, amihez nincs az ember hozzászokva. Amint belekerültem ebbe a rendszerbe, egyre jobban megkedveltem ezt a módszert, a teljes megelégedésemet pedig a vizsgahét befejeztével tudtam kifejezni. Természetesen a félév során nem mindig volt kedvem megírni a beadandót, ötödször is megkérni a csoporttársamat, hogy legyen kedves elkezdeni az ő részét a projektben így, röpke 12 órával a határidő előtt és ilyesmik. Viszont amikor a vizsgához kerültem, tudtam, hogy miről szól a tárgy, tudtam, hogy hogyan kell alkalmazni, a megtanult módszereket és elméleteket. Nem is beszélve arról, hogy a vizsgák nem a lexikális tudásra épülnek, hanem a feladatok nyolcvan százaléka esettanulmány avagy a megtanultak alkalmazása önállóan egy gyakorlati példán szemléltetve.

Megjegyzések
Megjegyzés küldése