Lyoni lányok Itáliában


             
  
Közelgett a második Erasmus hétvége, de nem volt semmi különös a terveimben. Épp a telefonlopós történet utolsó szálait varrogattam el, amikor pár újdonsült barátosném meghívott egy kis hétvégi kiruccanásra. Mégis ki vagyok én, hogy nemet mondjak Torinóra?

Kilátás a Monte dei Cappuciniről. Azok a havas hegycsúcsok igazán felteszik az i-re a pontot.

"Think global, drink local." - Virág, 2019
            Így történt, hogy péntek délután egy neonzöld autóbuszon zötyögtünk át a gyönyörű havas Alpokon. Évek óta ez volt az első kis vakációm, amit teljes mértékben offline, fényképezés és guglizás nélkül töltöttem. Ebből a szempontból teljesen használhatatlan voltam a csapat számára, de érdekes volt kivételesen a kamera helyett a saját szememmel látni az engem körülvevő gyönyörűséges várost. Azért a késztetés elő-előtört, hogy kattintgassak, de egyszerűen nem volt mivel, szóval inkább hagytam, hogy beszippantson a bikák városa.


Augusta Taurinorum, Torinó ókori neve és akkori kapuja.
 Élelmes skót barátunk tippjének köszönhetően a nap első felét egy free walking tourral töltöttük, ami a lehető legjobb döntés volt, mert Angelo, a kedves helyi lakos olyan felkészültséggel és jókedvvel vezetett minket végig a szebbnél szebb helyszíneken, ahogy mi magunktól sosem tudtunk volna egy nap alatt. Az zanzásított történelem mellett nagyszerű tippeket adott olcsó éttermek, kávézók és a helyi specialitások felkeresésére. Nem hagyhattuk ki a szénhidrát hegyeket sem, "nagy nehezen" az elmaradhatatlan helyi pizzát és tésztát is belesűrítettük a napunkba. 

Torino különlegessége a Bicerin nevezetű kávé-forrócsoki.

A legenda szerint a bika tökét megdörzsölni szerencsét hoz!

No regrets!


U.i.: A bejegyzés képei (telefontalan állapotomból eredően) drága barátaim, Miranda, Lisa és Maria kattintgatásának eredményei. 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések