Téli szüneti kalandok I. - Amszterdam

A francia szemeszter ütemezése nagyban eltér az otthonitól, ami már az egy hónappal korábbi kezdésnél megmutatkozott. Nagy örömmel fedeztem fel az órarendben a kihúzott hetet, ami a szemeszter felét és egyben a téliszünetet is jelezte. Vajon mit is jelenthet egy egész hét szünet a cserediákok életében?
 Így tehát két héttel a szünet előtt egy 10 nm-es koliszobában kuporogtunk tízen, bőszen foglalgattuk az ilyen-olyan buszokat és szállásokat, terveztünk, osztottuk-szoroztunk. Végül kialakítottunk egy ambiciózus, de izgalmas utazási tervet a szünetre. Téli vakáció = hat nap + három város + tíz kalandra kész egyetemista! A tervet azért lehet ambiciózusnak hívni, mert a hat éjszakából csak hármat terveztünk szálláson tölteni, a másik hármat átutaztuk. Szóval finoman szólva sem relax program, de nem is arra vágytunk. A csapat tagjai egyébként a következő nációk gyermekei voltak: Japán, Dél-Korea, Norvégia, India, Egyesült Államok és Peru. Mondhatni vegyes volt a társaság.

Az első kanális, amit megláttunk

Igen, az ott mind bicikli
Életmentő

A kaland a téli szünet első péntek estéjén kezdődött, amikor felpattantunk az Amszterdamba tartó buszra, „kényelembe helyeztük magunkat” és úgy maradtunk 14 órán át. Ennyi időbe telt felérni az észak Velencéjébe, reggelire tehát már ott is voltunk. Leszálltunk a buszról, majd amint a lábaink elkezdtek visszatérni a zsibbadtságból, elindultunk reggelit vadászni. Amszterdam külvárosában találtunk egy nagyon aranyos helyet, gyönyörű dizájnnal, ingyen wifivel és egy tízfős asztallal. Az utolsó kettő a későbbiekben kevésbé volt jellemző, ám ezt ekkor még nem értékeltük eléggé. Miután a reggelit tulajdonképpen belélegeztük, nekiálltunk megtervezni a következő két nap programját. Az első napunk főleg felfedezéssel, sétálgatással telt, hiszen gyönyörű időnk volt. Ücsörögtünk a Vondelparkban, körbejártuk a szebbnél szebb kanálisokat, átkeltünk számtalan hídon és nem utolsó sorban regenerálódtunk a buszon töltött éjszaka után. Nyugalmas nap volt, sok napsütéssel és vidámsággal. A szállásunk egy közeli településen volt, az út nem volt éppen rövid, de a pénztárcabarát ár és a kedves házibácsi miatt nagyon megérte. Mondani sem kell, hogy aludtunk, mint a bunda.

Megtaláltam az Erasmusparkot is :)

Másnap korán kezdtünk megint és ezúttal kettévált a csapat, a múzeumnézőkre és a Heineken sörgyár-látogatókra. Én az első csapattal tartottam, hiszen sörgyár otthon is van és azért van mit látni Amszterdamban azon kívül is. Délutánra beszerveztünk egy jó kis klasszikus free walking tour-t, amit egy, a helyi szellemiséghez nagyon hű tour guide vezetett. Szuper volt egyébként a körbevezetés, sokat tanultunk a város történetéről, különböző részeiről és az itt lakókról is. A walking tour-ról egyenesen hajózni mentünk, egy órán át csodálhattuk Amszterdamot egy egészen más szemszögből.  A hajókázás után volt időnk ráérősen vacsorázni, megnézni a naplementét, majd éjfélkor felszálltunk a Belgiumba tartó buszra és kezdődött újra a zötykölődés. Folytatás következik!