Côte d'Azur - első felvonás

Az Erasmus félévem utolsó utazásos kalandja az egyik legnagyobb álmom és célom volt ebben a félévben, ami nem más, mint lejutni a francia Riviérára, avagy ahogy a franciák nevezik: a Côte d’Azur-re. Zárójeles megjegyzésem következik: mindig is olyan álomszerűen hangzott számomra ez a név, sőt egy kissé csillivillinek is talán, de meg kell hagyni, hogy pontosan olyan szép ez a hely, mint a neve.

Kettecskén utaztunk egy barátnőmmel, ami nagyon jó felállás egyébként, könnyű megegyezni, haladni és kompromisszumokat kötni, hogy mindkettőnknek teljesüljenek a kívánságai.

Első napunkat Montpellierben töltöttük, amit mindenképpen meg akartam nézni, mivel szintén egy potenciális Erasmus mobilitási célpont volt számomra és sok jót hallottam róla. Teljesen más hangulata van a városnak, mint Lyonnak, de persze erre számítani lehet, ha összehasonlítunk egy majdnem tengerparti mediterrán hangulatú kisvárost és egy, az Alpok kapujában található, francia viszonylatban nagynak számító várost. Teljesen elvarázsolt egyébként és picit sajnáltam, hogy csak egy napot volt lehetőségem itt tölteni.

Kora délután érkeztünk meg és a nap további részét töltöttük felfedezéssel, ámulással-bámulással, hiszen nem számítottunk a sok szépségre, amit találtunk. Be sehova sem jutottunk sajnos, mivel hétfő lévén az összes múzeum és látványosság sajnos zárva tartott, de volt elég látnivaló Montpellier mediterrán utcácskáin és parkjaiban is. Egy napfényes piknikkel kezdtünk az Arc de Triomph (ami egyébként a harmadik ilyen nevű látványosság, amit a félévben meglátogatok) túloldalán elterülő parkban. A park neve Promenade du Peyrou, közepén XIV. Lajos lovasszobrával, ami pontosan a diadalív és az akvadukt végén elhelyezkedő château d'eau (víztorony) között foglal helyet.  Körbejártuk a Place de la Comédie-t övező utcákat és a tér melletti Esplanade Charles de Gaulle-t is, ami egy kellemes hangulatú park szépséges szökőkúttal és árnyas fákkal. Felfedeztük az óvárost és megnéztük a katedrális is, ami előtt éppen filmet forgatott egy kisebb stáb. A naplemente fáradtan, az Airbnb felé battyogva ért miket egy eseménydús nap után.

Másnap reggel a nappal együtt keltünk és a buszállomás felé tartottunk a munkába igyekvő tömeggel, tőlük csupán az öltözékünkben és felszerelésünkben különbözve. A karikák a szemünk alatt és a kómás fej uniform kiegészítő volt azon a korai órán. Buszra fel, irány Marseille! Délelőtt 11-kor már szálltunk is le a harsány zöld Flixbusról és korábbi megegyezésünk alapján egyenest irányba vettük a kikötőt, ugyanis egy hajókázást beszéltünk meg utazópartneremmel egy közeli kis szigetre.

Délben indult a hajónk, aminek fedélzetén a pazar napsütésben élvezkedve nézhettük a mélykék hullámokat. Röpke húsz perc után kikötöttünk If szigetén, amely a Monte Cristo grófja című könyvvel ismeretségben levőknek ismerősen csenghet, hiszen ez valóban a regény egyik helyszíne. A kastélynak nem meglepő módon tehát ez adta a tematikát. Az egész sziget hangulata nagyon magával ragadó volt, az erős szél ellenére is minden percét élveztük a látogatásnak. Bejártuk a kastély minden zegzugát, megnéztük a kilátást a tetejéről és a fűben ülve uzsonnáztunk. A visszaút hosszabb volt, mert egy másik szigeten is megálltunk utasokat felvenni, amit én titkon nagyon élveztem, hiszen több hajózással töltött időt jelentett számunkra. A mellékelt képen látható, hogy nagyon gyorsan adaptáltam a yachtos életmódot. J

Visszaértünk a délután közepén a kontinensre és folytattuk a tekergést, immáron valóban Marseille-t felfedezve. Engem meglepett, hogy annyira nem ragadott magával elsőre ez a város, bár bevallom, idő szűkében keveset láttam belőle. A katedrálist és a Longchamp parkot természetesen nem hagyhattam ki, mindkettő nagyon tetszett. A város kikötője nagyon mozgalmas, időnként túlzsúfolt, de megvan a maga varázsa. Marseille-ben töltött időnk gyorsan véget ért, mert már este szálltunk a következő buszra Nizza felé. Folyt. köv.!

U.i.: A bejegyzés képeire kattintva nagy felbontásban is megtekinthetitek ezeket a gyönyörűséges helyeket!